Söndagstankar

En vis man sa en gång att bollen är rund, jag har inte en aning om vad han menade egentligen. Jag menar, är ens en boll riktigt rund? Men, likt livet rullar bollen vidare, rund eller inte.

Från Ryssland har ingen rullat som tur är, även i år fick de tag i flygbiljetter och nu är de är. Ett kärt återseende med Mischa och Olga och ett varmt välkomnande till Elena. Tyvärr har vi inte haft glädjen att ha med två av våra ryska vänner på så många träningar hittills eftersom de haft ett par fysiska väghinder. Men de är inte "dom som e dom" som vi säger, utan de ska nog snart vara tillbaka på banan!

Som de flesta av er också hörde var Matilda Johansson för ett tag tillbaka i klubben men har nu återigen bestämt sig för att spela i AIK. Eftersom jag endast ska förmedla mina egna åsikter kan jag då säga att det var ett tråkigt besked eftersom #9 är en världsspelare av rang som hade varit en stor tillgång för IFK. Dock är det ju så att Stockholm har fina möjligheter för studier vilket Matilda nu väljer att åter anamma. Jag tror att hon hade kunnat få en fin säsong i IFK men det krävs en viss glöd för att också kunna lira det spel man vill. Det är ju trots allt som Bruce Springsteen säger "you can't start a fire without a spark!". Så vi önskar istället Matilda lycka till i AIK säsongen 2010/11 och låter henne spilla blod, svett och tårar med samma lag som föregångde säsong. För blod, svett och tårar, det lär det bli..

..för det såg vi tydligt förra helgen. Då spelades KOSA cup i Ale arena i Surte. I år kommer inte fingrar läggas mellan. Spelet lär bli tuffare än någonsin och jag hoppas att domarna i serien låter oss tjejer spela mer fysiskt än på cupen. Man ska inte blåsa sönder en bandymatch.

När vi själva inte fick stå som segrare var det kul att se Kareby göra det. Kareby är ett lag som länge varit på frammarsch och som i år verkar ta sitt längsta kliv på ett par säsonger. Där ser man vad bra träningsmöjligheter kan göra susen! De spelar ett väldigt snabbt spel med mycket fart som kommer bli farligt motstånd iår och jag tror absolut att de kan vara ett av de två lag som avslutar säsongen på Studenternas.

Dagens ros får fotografen som smög runt i Ale Arena under cupen! Av någon okänd anledning hamnade jag för en stund på fel(!) bänk och han var väldigt trevlig och kom och snackade om det mesta mellan himmel och jord. Trevligt med människor som sträcker ut en hand.

Nu är det dags för en VÄRLDSPREMIÄR! Heggans Hörna går mot nya tider och kommer försöka ta ett litet kliv in i videobloggens värld. Här nedan får ni se ett stapplande första avsnitt. Tack Loffe och Pillan för medverkan!

Tjarrå! /#3



Kommentarer
Postat av: Fidde

Hahaha! Underbart tjejer!

2010-11-08 @ 00:22:32
Postat av: Johan

Haha, skitkul ju :D

2010-11-08 @ 08:52:33
Postat av: pillis

hahahahah fyfaan ;D

2010-11-08 @ 09:37:08
Postat av: #1

Gött med ett inlägg Fillan! Du är riktigt bra på att skriva! Det förgylldes ju även med en grymt bra video :D

2010-11-08 @ 10:10:42
Postat av: Sassa

Hahahahhha Underbart

2010-11-10 @ 06:57:39
Postat av: jauna

ALLTSÅ, JAG DÖR.

fy fan vad klockrent.

2010-11-10 @ 19:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0