Lördagstankar

Vilken underbar dag!

Tog med mig fårskinnet och brassestolen innan och placerade mig på framsidan av huset. I en timmes tid låg jag där med solen i ansiktet och om man får en sekund glömde av de kyliga vindarna som drog över benen, tänkte bort den stora vinterjackan och slöt ögonen kunde man ta det för vilken "sommardag" som helst. Och idag har vi ingen match..

Suck, visst. Ibland blir det lite väl mycket på vintern, många träningar, hårda pass, viktiga matcher.. och man kan känna sig lite mätt på allt. Sen är det ett par dagar efter säsongen som man tycker det är skönt att vila, man vill ha sommar och sol och sen.. sen kommer känslan av tomhet igen, så mycket extra tid man ska fylla med något annat än att vara i ett svettigt omklädningsrum eller ute på isen och man längtar återigen till minusgrader och blankis.

Nu är det ju dock inte slut än, tvärtom. Vi har kanske det allra roligaste framför oss som jag för första gången ska få uppleva. Många av tjejerna har varit med om ett par slutspel nu, två finaler på två säsonger och ett sm-guld och för mig är hela processen något alldeles nytt. Det enda jag vet säkert är att det ska bli fantastiskt roligt nu när man har svettats, jublat och sjungit tillsammans att få skärpa till sig lite extra och krama ur de sista krafterna för att göra ett riktigt bra avslut på säsongen.

Ha en trevlig helg och för er som inte klarar av en bandyfri helg är det 15.30 dags för Villa Lidköping - Hammarby på svt1!

Vill även passa på att gratulera Nässjö IF som idag vann deras sista match för säsongen mot Sunvära med 9-3.

/#3


Kommentarer
Postat av: anonym ;)

Sjukt snygg profilbild på dig hos Rosabollen

2010-03-06 @ 15:55:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0