Bandieee

Efter ett smärre uppehåll på bloggfronten känns det nu lägligt att återigen göra en come back.

Följande inlägg skrevs när vi kommit hem efter förra helgens äventyr men har pga tekniska problem inte kunnat läggas upp förrän nu.


Efter en enastående bandyhelg är vi nu tillbaka på hemmaplan! Undertecknad tog plats längst bak i bussen i vanlig ordning. Om det sedan beror på att jag alltid sitter där eller på grund utav att Jösse utsöndrar kroppsliga odörer är en karamell ni alla kan suga på ett tag..!

I fredags tog resan fart när bussen rullade norrut med ett gäng extremt glada fruntimmer samt en och en annan man* (*Jösse inräknad, men hans manlighet kan ju självklart diskuteras).

Det var väldigt bra stämning i bussen när alla var vid gott mod. Vi underhöll oss bland annat med introtävling och lotteri. Jag och Lina ”Loket” Lindqvist tog hem tredjepriset i introtävlingen och vann varsin väldigt fin gyllene dassbok som jag är säker på att i alla fall våra respektive kommer uppskatta.

Vinnaren i lotteriet på ditvägen hade givetvis fuskat sig till segern så det är knappt nämnvärt. Däremot gick en av de mindre vinsterna till Rosabollen som vi givetvis unnar det, gött med bensinpengar pajkapajka!

På fredagkvällen gjorde vi ett stopp i Sandviken för att få lite sömn innan vi skulle fortsätta uppåt på lördagen. Innan vi kröp till kojs bjöds det på tacopaj a la Marie Louise. Mycket trevligt.

Lördagmorgon, frukost intas och bussen styr mot Härnösand. Det var ett lika angenämt besök som föregående säsong. Stort plus för deras rymliga omklädningsrum, bra is samt gemytliga stämning på läktaren.  Noterbart i Härnösand, man måste gå genom entrén för att komma upp till planen. På väg ut till första halvlek har jag Sandra ”Sassa” Skiöld bredvid mig..
Jag; fa-an också… det är ju här man måste betala inträde för att spela!
Sassa; va!??!?!?
Jag; jaa, 50 jävla spänn….
Sassa; va!??!?!?
Jag; alltså Sandra.. nee
Sassa; nej alltså.. alltså jag vet..

Matchen mot Härnösand skrevs senare till historien som nittio minuter glädje! Det var ett sammanbitet och laddat IFK som värmde upp tillsammans. Efter en springtur i ett härligt vinterlandskap var allas humör på topp. Det märktes redan på resan upp att det skulle bli en bra dag. Alla tog uppgiften på största allvar och spelet klaffade för första gången på länge riktigt, riktigt bra.

Efter matchen for vi till Gävle och vi atleter tog de 160 trappstegen upp medans vissa tog hissen. Noterbart med detta; trots trappen var jag först upp!
Vi skulle hem till mamma/pappa Simonsson för intag av föda. Lika gott som förra året och vi tackar och bockar för gästfriheten.

Söndag innebar en mindre sovmorgon och därefter frukost och teori.
Noterbart med teorin; Jösse var poetisk och påkallade att vi skulle leva i nuet. Vackert Jösse! Men sedan la han till ”även med era pojkvänner”. Alla nickade förstående eftersom han är den vise mannen. MEN, ingen fattar fortfarande vad han menade. Hypotes; talar Jösse en massa oförståeligt strunt för att verka förståndig!?

Matchen mot SAIK var en fest! Känslan var hela tiden bra och vi hade ett lugn över oss. Sandviken är ett bra lag som man aldrig ska räkna bort men idag var vi snäppet vassare. Slutresultatet 1-5 talar sitt klara språk och det kändes riktigt bra att sätta sig i bussen med helgens andra seger i ryggen.
Plus på matchen mot Sandviken, arenan är fabulös . Mycket trevlig med storbildskärm där matchen och repriser rullar. ROSABOLLEN på läktaren!!
Minus, en fågel viskade i mitt öra att åskådare inte hade en enda kiosk på plats att handla i, dåligt Göranssons!

På vägen hem var det återigen dags för lotteri och vinnaren var väl värd vartenda öre av de trehundra riksdalerna, nämligen F.Haegerstam!

Att vara borta en hel helg med IFK Nässjö bjuder på en hel del skratt. Jag önskar jag skrev ner allt för det hade tveklöst blivit en bestseller!

Senaste felsägning kommer i alla fall från min bloggkollega Loffe ”Kebaben” Elovsson som var utropare på lotteriet. –Nästa nummer är nummero tio! Etta, tia!
..Dryga 6 månader efter studenten och allt är som bortblåst.. Loffe, Loffe, Loffe..

Nu väntar ett långt bandyuppehåll och då har vi goda möjligheter för mycket träning. Nästa match välkomnar vi Tranås Bois till Skogsvallen den 2 januari klockan 13.30.

Väl mött!

/#3


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Stackars Jösse ;O

2010-12-21 @ 23:14:25
Postat av: Martin

Man blir ju bara glad av att läsa dina tankar Fillan! Fortsätt så!

2010-12-21 @ 23:30:25
Postat av: Ett fan

Alltså shit vad du skriver bra och underhållande. Rosabollen-grabbarna borde ge dig mer utrymme på hemsidan :D

2011-01-07 @ 01:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0